Edastades teateid loomemajanduse alalt, kus masu-mõjud tunduvad leevenevat:
oma ettevõtte majandusnäitajaid on 2012. aastal kasvatanud paljud loovisikud, kelle esitatud aastaaruannete sisu on meediasse jõudnud:
- näitlejad Evelin ja Priit Võigemast ning Ivo Uukkivi,
- teleprodutsent Raivo Suviste
- kirjanik ja stsenarist Indrek Hargla
- muusikud-meelelahutajad Tanel Padar, Ivo Linna, Anne Veski, Jaan Tätte
- ajakirjanik ja muusik Mihkel Raud
- muusikud Koit Toome, Vaiko Eplik, Uku Suviste,
Ühest küljest paneb korraks mühatama, kui ajakirjanikud teevad ridu ja täidavad formaati, sorides tuntud isikute avalikkusele kättesaadavates raha-asjades. Samas tuleb tunnistada, et kindlasti võivad need kolleegide kasvunumbrid anda indu mõnele tublile näitlejale või muusikule oma väikeettevõtte loomiseks.
Kui siit edasi mõelda, siis kindlasti jääb suur osa pere- või sõbrafirmadest ka tulevikus mikrofirmadeks, millel ei ole kasvuambitsiooni märgatavalt käivet tõsta ja töötajaid värvata. Ent las needki tegutseda, sest inimesed saavad ju oma eluga hakkama, pühenduvad oma kutsumusele ja maksavad ka riigile makse.
Lähiaastail tahaks aga näha üha enam tõsiste kasvusoovidega loomeettevõtjaid, kes ei rahuldu elustiiliettevõtlusega, vaid on valmis täiendavat tööjõudu palkama, mõne teise olemasoleva firma ühendamisega ärimahtu laiendama ja kindlasti ka oma tooteid-teenuseid eksportima. Kuna inimressursid on Eestis piiratud, siis just sellised kasvule orienteeritud ettevõtted toovad meie ette tegelikud edulood ja tagavad kapitali kasvamise. Seepärast tunnustakski eriti Crunch Industry't uue kaubamärgi turuletoomise ja tegevuse laiendamise eest. See, millist stiili muusikat keegi teeb või milliseid kunstilisi eesmärke endale seab, pole antud kontekstis mõistagi lihtsalt üldse teema.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar