Aprillikuu 2013 ÄP Juhtimine (lk 26-27) tutvustab artiklis "Disain ergutab müüki" selleteemalisi mõtteid ehitusvahu tootjalt Krimelte'lt (kes sai 2011 parima disanirakendaja tiitli) ning AS Premia Foods'ilt, Tele2 Eestilt ja Selverilt.
- Teoreetilise põhja annab aprillis TNS Emoril valminud Disainikasutuse uuring. Niisiis: disaini rakendamine tõstab ettevõte konkurentsivõimet.
- Ühe praktilise näite pakub Disainibuldooser, mis aitab tekitada uut äri ja luua uusi kasvuallikaid olemasolevale.
- Disaini rakendamist ettevõtluses käsitleb ka raamat "Kuidas leiutada jalgratast?"
Sama teemat Soomes ja rahvusvahelisel tasandil uuris Design ROI 2012. aastal. Tulemus: Soome ettevõtetest 47% protsenti usub, et nad saavad hakkama ilma disainita, ja 23% arvab, et disain ei sobigi nende ettevõttele. Kasvuruumi on niisiis ka põhjanaabritel.
Soome moedisainer Kirsi Lille on koostanud ka uurimuse "Tevallako tulevaisuuden?" moe ja disaini kasutamata potentsiaalist. Sealt tuleb välja, et väikseid disainiala ettevõtteid ei osata ka Soomes ühiskonna tasandil hinnata, kuna ei mõisteta nendes peituvat ekspordi- ja kasvupotentsiaali.
Edulood Eestis:
- Hic Trading, rahvusmustriga kinkekottide tootja
- Joik, lõhnaküünalde ja looduskosmeetika tootja, eksportöör Jaapanisse
- Meiren Engineering, lumesahatootja
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar