23.09.2013 toimus Arhitektuurimuuseumis uuringu esitlus pressile ja valdkonnale. "Eesti loomemajanduse olukorra uuring ja kaardistus" on nüüd juba kolmandat korda kaante vahel. Huvilised leiavad uuringut tutvustanud Marje Josingu slaidid ja uuringu osad valdkondade kaupa EAS-i uuringute veebilehelt, kus on ülal ka eelmine, 2009. aastal valminud uuring.
Minu ääremärkused loomemajanduse olemuse osas ilmusid Sirbis 20.09.2013 artiklina "Loomemajandusest ja kultuuripoliitikast". Lisa sellele intervjuuna Vikerraadio hommikuprogrammis 23.09.2013: http://uudised.err.ee/index.php?06287714.
Loomemajanduse kaardistus põhineb 2011. aasta andmetel ning on kolmas sellesarnane. Eelmised kaardistused, mis toimusid 2009. ja 2005. aastal, koondasid vastavalt 2007. ja 2003. aasta andmeid.
Üks olulisemaid seal välja toodud sektoreid on meelelahutustarkvaraga seotud firmad, mis erinevalt muust loomemajandusest ekspordivad peaaegu kogu oma toodangu - 2011. aastal moodustas eksport 96% müügitulust. Riiklikku statistikat selles vallas eraldi eriti ei koguta, aga siiski on võimalik öelda, et 2007-2011 kasvasid tulud sektoris 62%. Mõned firmad neist kirjastavad mänge või kujundavad mängudesse tegelaskujusid, mõned pakuvad tarkvaraarendust välismaal asuvatele emaettevõtetele, arendavad veebikeskkondi või impordivad mänge. Sektori kogukasumist (3,3 miljonit eurot) teenis 2/3 Creative Mobile.
Eesti loomemajandussektorit on viimase kuue-seitsme aasta jooksul toetatud Euroopa Liidu ja Eesti riigi rahaga ligi 10 miljoni euroga, uuel euroliidu eelarveperioodil on kultuuriministeerium soovinud rahasumma kahekordistada (http://uudised.err.ee/index.php?06276373 05.04.2013). Tänase seisuga võib enam-vähem kindlas kõneviisis rääkida 13 miljonist eurost perioodiks 2014-2020. Ning sellel perioodil on loomemajanduse rakendusasutus Kultuuriministeerium, mitte enam MKM. Rakendusüksuseks on jätkuvalt EAS.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar